tovaingesson.blogg.se

TOVA INGESSON

Day 14: Something you miss from your childhood

Publicerad 2014-12-20 22:42:39 i Allmänt,

Något jag saknar från barndommen är att vara så omedvetande om allting. Att bara få leva i nuet och inte tänka på vad som har hänt eller vad som ska hända. Att kunna fantisera så bra och bara dyka in i en lek utan att behöva tänka på vad man måste göra efteråt eller hur man ska lägga upp resten av dagen för att hinna med allt som måste göras inom skolan osv. Om jag ska sammanfatta allt så tror jag att det som jag saknar är att inte behöva känna någon stress utan bara ta allting som det kommer.
 
Om man tänker på någon lite mer konkret så är det nog Molly Mus, Madicken och Teletubbies filmerna. Jag vet att dem finns kvar och går att kolla på men det är inget jag brukar göra direkt. Sedan kommer jag också ihåg några utav mina favoritböcker sedan jag var liten som jag skulle vilja läsa igen. Bland annat den första boken jag någonsin läste helt utan hjälp.


Kr@m Tova 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tova Ingesson

14 år, belieber, gymnastik

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela