tovaingesson.blogg.se

TOVA INGESSON

Berlin!

Publicerad 2014-06-28 23:41:16 i Allmänt,

Idag har vi åkt bil/båt hela dagen och vid ca 19:00 var vi framme i Tyskland huvudstad Berlin. När vi kom fram åkte vi till hotellet vi hade bokat påvägen hit och sedan gick vi ut och åt. Barnen åt McDonalds medans mamma & pappa tog kebab.

När vi gick för att äta insåg vi att vårat hotell låg precis bredvid Checkpoint Charlie vilket är stället där man "bröt upp" Berlinmuren som hade delat in Tyskland i en öst och en väst del.(typ så iallafall) Så då fick vi läsa och titta lite på det.

Bilder från dagen
Att stoppa glasspinnar i munnen och sedan försöka prata är ett tips på vad man kan göra och man har tråkigt i bilen! 😂

Checkpoint Charlie!!


Wow vilken cool bil! 

De kommande 1,5 veckorna kommer jag blogga mest om semestern eftersom det är det enda jag håller på med.(bra förklaring där!)

Kr@m Tova

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-06-29 18:08:15

Vad kul att läsa om er resa . Jag hade glömt att titta på din blogg, men nu ska morfar och jag titta varje dag. Vi har just kommit hem efter en av många promenader med Cliffen. Han är jättesnäll. Ha det så bra! Hälsa! / mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tova Ingesson

14 år, belieber, gymnastik

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela